Direktlänk till inlägg 19 november 2016

Alldeles för mkt energi men eg helt slut.

Av Anna - 19 november 2016 18:48


Ja... Här trodde man att den här "hög-vars-perioden va över. Men icke! 

Känner mej som en duracell-kanin på speed.   

 

Eg så är både kroppen och huvudet så jäkla uttröddade och slitna. Men det är som att det inte känns. 

Fast det känns. Men man liksom...struntar i det. För man mår ändå bra. 

Och energin flödar och man bara kör på. Fixar allt. Trots att inuti så skriker det VILA!!!

 

Det är ju det här Lamotriginen ska "ta bort"/hjälpa emot. Men just nu känns det bara som att det ökar på skiten. Jag vet inte. Allt som åker upp kommer ju alltid ner, förr eller senare.   

 

Sitter och väntar på middagen nu. Men eg så är jag inte hungrig. 

Har liksom tappat hungerkänslorna sista tiden. Det hänger säkert ihop med att jag i två veckor va konstant illamående och inte klarade att äta alls. Rasade fyra kilo på en vecka. Viket iofs va bra. Eftersom jag bär på några kilos övervikt. (Hoppas gå ner några kilo till men just nu går det trögt.) 

Men det är samtidigt tråkigt att aldrig va hungrig. För jag älskar ju mat. 

Eller...det jag äter då. Är väldigt kräsen när det kommer till mat. Och måste ha det på mitt sätt. 

Klarar inte av vissa konsistenser och vill absolut inte ha det rörigt på tallriken. Vill att var sak har sin plats. Vill inte ha för mkt sås. Och helst ska inte typ fisken vidröra potatisen. Etc...

Jag vet. Löjligt och konstigt tycker en del. Men så funkar jag. Har alltid varit sånn. 

 

Ikväll är det "Så mycket bättre" på teve. Och jag MÅSTE se det. För idag är det Lisa Ekdahls dag. 

Och jag älskar henne. Hon har en så fantastisk personlighet och hennes röst är underbart speciell. 

Hon är otroligt gullig och söt också. 

 

Detta blev väl inte ett så roligt inlägg kanske men... Jag skrev iaf ngt.   

Och det är jag nöjd med. 

Kanske skriver ngt senare ikväll också. 

För inte tror jag att jag kommer i säng före halv ett. (Så det blir nog som vanligt.) 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 november 2016 22:16

  Idag har varit en riktig...skitdag.  Känns som jag gjort tusen och en saker och ändå är det inte nog.  Varken för mej eller de runt mej. Ingenting jag gör är någonsin nog. Jag är otillräcklig. Jag kämpar och kämpar. I motvind för det mesta fö...

Av Anna - 20 november 2016 10:00

  Ja...vad ska man säga?  Sovit ca 6 timmar i natt. Och är ganska trött faktiskt.  Sitter och dricker kaffe (som jag inte ens tycker är gott längre) och lyssnar på min son som spelar "Need for speed" och pratar om bilar, bilar, bilar hela ti...

Av Anna - 19 november 2016 22:49

  Sitter och funderar på vad som är negativt och positivt med att ha de diagnoser jag har.  Det är väl eg svårt att säga när man så att säga "står mitt i det". Och andra runt mej skulle säkert kunna komma på massor utav saker som är negativa. Men...

Av Anna - 19 november 2016 10:29


Vaknade lite sent idag, kvart över nio. Men kom i säng lite efter halv ett, som brukligt när jag är hög/går på högvarv. Och vaknade redan kl fem. Och va jättepigg! Det är konstigt va lite sömn man behöver när kroppen går på högvarv hela tiden. ...

Av Anna - 18 november 2016 19:41

  Ja, då gör jag ett nytt försök då.  Hade en blogg på Devote. Men herregud (!) så kass sida. Den gjorde inget annat än krånglade.  (Till viss del orsaken till att det är en månad sen jag la upp ngt nytt.) Men den här sidan är mkt enklare, kr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards